perjantai 29. elokuuta 2014

Maailman onnellisin tällä hetkellä

Tänään olen ollut todella onnellinen! Aamulla heräsin aikaisin, kun poikaystävä lähti kouluun. Heräilin hetken aikaa, söin aamupalan, puin lenkkivaatteet päälle ja lähdin järjestelemään meidän kirpparipöytää. Samalla bongasin samaiselta kirpputorilta aivan ihanan valkoisen, pörröisen neuleen. Mulla on tullut joku pehmeäpörrövillapaita-villitys, kun tää on jo toinen viikon sisään ostamani samantyyppinen neule! Heh. Mukaan lähti myös aivan ihanan muotoiset aurinkolasit. Oon ettinyt juuri sen tyyppisiä, ja nyt löysin hyväkuntoiset vain kahdella eurolla. Kyllä se sai hymyn huulille. Kierrätys kunniaan!!!


Ennen kirpputorille lähtöä sain itseasiassa myös puhelun oudosta numerosta. Toivon niin syvästi kädet ristissä outoa numeroa puhelimen ruudussa katsoen, että se olisi jostain lukuisista työpaikoista, joihin olin työhakemuksia lähetellyt. No niinhän se tietysti oli. Ja töitä tarjottiin jo heti huomiselle!! Hyppelin hymy korvissa yksin kotona. Naapurit eivät toivottavasti kuulleet kun riemunkiljahtelin ja pompin täällä... Ai että mä oon onnellinen! Eilisten synkimpien ja alakuloisten pikku surkuttelujen jälkeen tää tuli kyllä tarpeeseen. Meinas vähän epätoivo iskeä, saisinko ikinä töitä ( vaikka VASTA viikko ja yksi päivä täällä ollaankin asuttu). Kyllä mun pitäis varmaan välillä uskoa poikaystävääni ja ystäviä, jotka aina sanovat kaiken järjestyvän. Että kaikki kääntyy kyllä parhain päin. Mutta eihän siihen osaa uskoa silloin, kun oikeasti iskee epätoivo ja paniikki asioista. Kuitenkin hyvin monessa asiassa se on aina tapahtunut. Kaikki tosiaan on kääntynyt parhain päin. Mun pitäisi hieman opetella uskomaan asioiden järjestymiseen ajallaan. Meinaan liiankin pienestä vaipua epäuskoon ja "masennun" ajatuksesta, etten onnistu jossain tai saa esimerkiksi juuri sitä työpaikkaa johon olen hakenut. No onneksi tällaiset tilanteet opettavat ja antavat voimaa uskoa jatkossa näinkin positiivisesti asioista. Uskoa siitä että asiat eivät aina ole niin huonosti kuin sillä hetkellä saattaa ajatella.


Nyt on siis työsoppari kirjoitettu ja ihan vain sen kunniaksi ajattelin palkita itseni pienellä shoppailukierroksella keskustassa. Löysin ihania sormuksia, pipon sekä jo aiemmin ostamaani kaulakoruun täydellisesti mätsäävän rannekorun alennuksista! Matkaan lähtivät myös polvisukat; harmaat joissa kaksi eri paksuista raitaa ylhäällä. Tällaisiakin oon jo pitkään halunnut ja nyt sitten vihdoin ostin ne!


Napattiin parit asukuvat kauppareissun jälkeen matkalla kotiin. Kokkasin pasta carbonaraa, ihan oikealla italialaisella tavalla. Niinkuin eräs Marco opetti, italiassa kesäkuussa ollessani. Ja kyllä tuli hyvää! Poikaystäväkin tykkäsi, vaikka intissä tulleiden "traumojen" takia ei oo mun antanut sitä kokata aiemmin. Loppuillan nautiskelenkin ihan vain kotona valkohomejuustolla ja suolaisilla kekseillä elokuvaa katsellen ja huomista ensimmäistä työpäivää odotellen!


Toivotan kaikille oikein ihanaa viikonloppua! Ja muistakaa, vaikka kaikki tuntuisikin menevän pieleen. Vaikka kuinka ahdistaa ja tuntuu ettei onnistu. Kaikki kyllä kääntyy parhain päin. Ei ehkä heti. Ei ehkä seuraavanakaan päivänä. Kaikki kuitenkin järjestyy kun on järjestyäkseen. Se saattaa olla juuri se päivä, kun olet epätoivoisimmillasi. Niin minullekin kävi. Ja tässä sitä ollaan, uusi työpaikka alla ja mitä onnellisin tällä hetkellä!! xoxo


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti